Domů > Internet > Foursquare den 2011

Foursquare den 2011

Foursquare dnes slaví druhé výročí. Už dva roky se uživatelé pomocí této geolokační služby čekují pomocí mobilních telefonů a počítačů na svých oblíbených místech nebo lokalitách, které navštěvují. Za svou aktivitu získávají různé odznaky, pokud splní příslušné podmínky pro jejich obdržení. Uživatel, který v nejvíce dnech během posledních dvou měsíců navštíví konkrétní místo, se stává virtuálním starostou. Lidé píší své tipy, které mohou být pro ostatní užitečné. Kdo se během dneška čekne na jakémkoliv místě, získá speciální 4sqDay 2011 odznak.

V České republice se konaly na počest Foursquare dne srazy ve větších městech již včera. Největší z nich se uskutečnil v Praze na Ladronce, kam přišlo přibližně 100 uživatelů. Ti, kteří se na místě čeknuli, mohli získat Swarm odznáček. Není moc příležitostí, kdy jej získat, protože se musí sejít na jednom místě během 3 hodin minimálně 50 lidí. Návštěvníci pražského srazu dostali na památku i fyzické odznáčky.

Kolik Čechů používá Foursquare? Žádná oficiální data nejsou bohužel k dispozici. Jsou dostupné akorát výsledky měření jedinců, kteří se zabývají Foursquarem hlouběji. Eliška Hutníková 26. ledna 2010 napočítala 1797 uživatelů. O rok později Martin Hassman napočítal 4230 uživatelů, tedy více než dvojnásobek. Zatím nejnovější údaj zveřejnil včera Václav Lohr, který uvádí číslo 6219. Všimněte si nárůstu uživatelů. Foursquare je zatím relativně nový a lidé se s ním postupně seznamují.

Zmíněné průzkumy uvádí kromě počtu českých uživatelů i další zajímavá data. Necelá čtvrtina účtů je neaktivní. Tomu se nedivím. Sám jsem byl přes půl roku na Foursquare pouze registrovaný, protože jsem nepochopil, jak to funguje a co tam mám dělat. Neaktivními účty se myslí ty, které se zatím nikde nečekli, nikoliv ty, které jejich majitelé přestali používat. K největšímu počtu odznaků bych chtěl podotknout, že takový počet nelze získat poctivě, natož v České republice. Podvodníci se mohou snadno čeknout přes Foursquare mobile na opačné straně zeměkoule a získat odznak.

Dá se prohlásit, že počet uživatelů se bude dále zvyšovat. Podniky mají postupně snahu být na Foursquare, což je dobře. Aby k sobě nalákaly uživatele, nabízí různé slevy nebo dárky za čekin nebo pro starostu. Je to zatím nejlepší marketingový tah. Kdokoliv může vytvořit na Foursquare stránku, kterou mohou uživatelé snadno sledovat, funguje to podobně jako u Facebook pages. Mohou obsahovat tipy, především se však díky sledování některých takových stránek otevírá možnost získání dalších odznaků.

Konkurenci představuje Gowalla. Kromě sbírání odznaků jako na Foursquare, zde nacházíte virtuální předměty, které pak můžete měnit. Gowallu jsem zatím nezkoušel, tak nemůžu porovnat. Foursquare dokáže na nějakou dobu nadchnout, avšak postupně začne člověka nudit po získání odznaků. Časem začne čekiny postupně omezovat.

Categories: Internet Tags: Počet zobrazení: 4 785
  1. Bez komentářů.
  1. Žádné zpětné odkazy