Domů > Internet > Kdy používat Google AdSense?

Kdy používat Google AdSense?

Možná si myslíte, že je jasné, kdy dávat reklamy na webové stránky. Možná žijete v iluzi, že jsou z ní vždy velké příjmy. Narazil jsem na firemní stránky, které si účtují podle svého ceníku za služby desítky až statisíce korun a přesto mají na svém webu reklamy Google AdSense. To mě vážně fascinovalo a donutilo napsat tento příspěvek.

Přece už před samotným vytvářením webové prezentace je třeba určit cíl. To může být vytvoření kvalitní firemní prezentace, která přiláká nové zákazníky. Nebo vytvoření informačního portálu, který bude vydělávat pomocí reklam.

Říká se, že web má vydělávat. U informačních nebo zpravodajských stránek, které nemají jiné příjmy, je reklama na místě. V případě firemních stránek, které vydělávají svou činností, je taková reklama nadbytečná. Jejich záměrem by mělo být přilákat návštěvníky a vnutit jim produkt nebo službu, nenutit jim obsah cizích nebo dokonce konkurenčních stránek. Vydělávání firemních stránek si představuji v získání nových zákazníků nebo upevnění vztahů s těmi stávajícími.

Narazil jsem na stránky jakéhosi studia Holly, které nabízí služby v oblasti televizních spotů a videoreklamy. Ceny jsou udělány spíše pro velké firmy. Předpokládám, že menší firmy raději vloží peníze do PPC reklamy. Každopádně jejich web, skládající se z několika málo statických stránek, zdobí reklama Google AdSense. Největší gól je fakt, že jejich stránky jsou bílé a reklama má černé pozadí. Nechci být sprostý, tak prostě řekněme, že je to vtipné a je to skvělá názorná ukázka, jak se to nemá dělat.

Reklama Google AdSense na firemní stránce
zdroj: http://www.holly.cz/cenik-/porady/

Máte zajímavý informační portál, dejte tam reklamu a sledujte výdělky. Jste firma, vykašlete se na cizí reklamu na vašich stránkách. Máte osobní stránky nebo jiné malé stránky, rozhodnutí je na vás.

Příjmy z reklam nejsou tak velké. Na známých serverech dejme tomu. Na menších neznámých stránkách ne. Může trvat roky, než se dostanete na nějakou minimální vyplatitelnou provizi. Je pravděpodobné, že vám do té doby Google zablokuje účet AdSense. Možná se vám to už stalo a víte, že není kam se odvolat a nikdo se s vámi nebaví. Jediné čeho se dočkáte je přeposlání výňatku z FAQ, který najde každý i bez jejich pomoci. Je to ještě větší fakování než u O2 nebo Vodafonu.

Před pár dny napsal Dušan Janovský alias Yuhů na svůj blog o doporučení české pobočky Googlu. Jejich Tři zlatá pravidla pro úspěch s AdSense znamenají: dát co nejvíce reklam na stránku, zvýšit počet stránek s reklamou a pokud možno nacpat reklamu i na další webové stránky. Jak dobře zmínil Dušan, v anglickém newsletteru nic takového nenajdete.

Kdo mi vyvrátí názor, že česká pobočka Google AdSense je neschopná a kazí jméno společnosti Google? Někdo může říci, že Google chrání inzerenty před podvodnými taktikami. Někdo jiný naopak, že Google shromažďuje osobní údaje a ukládá do vašeho počítače cookies. Mě nejvíce vadí mizerná podpora a komunikace.

Categories: Internet Tags: Počet zobrazení: 4 089
  1. Bez komentářů.
  1. Žádné zpětné odkazy