Domů > Internet > Skupiny na Facebooku

Skupiny na Facebooku

Zamyslel jsem se nad tímto tématem z několika důvodů. Za prvé mám v plánu psát bakalářskou práci na téma Reklama na internetu, a proto mě zajímají všechny možnosti propagace. Dále bych se chtěl podělit o svůj názor ohledně těchto skupin.

Je důležité rozlišit serióznost skupin a jejich účel. Lze se poměrně snadno setkal s odpadem nebo naopak užitečnými skupinami pro určitou část komunity. Upřesnil bych toto rozdělení příklady. Užitečnou skupinou je pro mě např. stránka třídy nebo studijního kruhu (rychlá komunikace mezi studenty, výměny materiálů) nebo zájmové oddíly kroužků (lze sdílet fotografie, domlouvat schůzky). Dejme tomu ještě oficiální skupiny některých hudebních projektů (rychlé informace o nových písních, albech), firem (propagace, reklama) či stránek (chtějí jít s dobou, nalákat návštěvníky, informovat o nových článcích – výhodnější rss, bohužel mnoho uživatelů nezná). K těmto účelům propagace je však výhodnější použít stránky na Facebooku, než skupiny.

Zbytek si dovolím označit slovem odpad. Příkladem jsou skupiny typu „Až tu bude X lidí uspořádám párty/dám někomu Y“, „Skupina osoby X, kterou nikdo nezná“ a další bezvýznamná témata. Položím jednoduchou otázku. Když se nepřidáte do skupiny „V autě se vždy poutám“, budete řídit bez připoutání? Myslím si, že je důležité se zamyslet nad přínosem členství v takovéto komunitě. Bohužel hromada lidí se tupě přidává do takovýchto odpadů, třeba jenom kvůli ostatním, aby netrhali partu. Většinou už samotné názvy obsahují pravopisné chyby.

Další problémy se skupinami zahrnuje změnu jejich účelu či prodej. Příkladem může být nějaká zábavná či solidární skupina, která získá statisíce fanoušků, bývají označováni termínem „ovečky“. Po získání určitého počtu jí autor přejmenuje na zcela něco jiného, dá se např. využít k reklamě a propagaci internetových stránek či firmy. Se skupinami se obchoduje podle počtu fanoušků za tímto účelem. Myslím, že toto není správná cesta k úspěšné reklamě a kvalitním cílovým návštěvníkům či zákazníkům.

V závěru bych si přál, abyste se zamysleli nad svým členstvím v takových skupinách. Řekli si, zda je vám to něčím prospěšné. A věřím, že administrátorům Facebooku brzy dojdou informace o zneužívání a klamání uživatelů díky skupinám, a nějakým způsobem proti takovému jednání zakročí.

Categories: Internet Tags: Počet zobrazení: 4 599
  1. Zuzka K. :)
    13.06.2010 na 12:04 | #1

    roztomilá ovečka 🙂 jinak se např. já a i někteří mí kamarádi přidávaj do určitých skupin proto, že je to vystihuje a ostatní, když se podívají na jejich profil, vidí, jaký mají názory, jak se chovají k jiným apod. 🙂 chyby v názvech můžem bohužel bud jen ignorovat, nebo na ně upozornit zakladatele skupiny 🙂

  2. 23.01.2011 na 11:08 | #2

    Přesně moje řeč, na jednu z nejnavštěvovanějších sítí na světě jsou tamní skupiny/diskuze/komunity/whatever vůbec nejhnusnější vůbec. Taky jsem o tom napsal jeden článek na svůj blog 😉

    Nechápu, proč to nefunguje třeba tak, že někdo chová doma fretky a tak založí skupinu „fretka“ a tam by pak bylo diskuzní forum, sdílení fotek, blogy, atd.

    Místo toho je to opravdu, jak říkáte, odpad! Do většiny skupin, kam se člověk přidá se nedá zpětně dostat, protože na fcb není nijak vytvořený přehledný systém jak tyto skupiny nastavovat – takže nic jako seznam komunit nebo tak prostě není.

    Místo toho milión bezpředmětných skupin jako třeba „nesnáším ranní vstávání“ kde se není o čem bavit. Pak tisícero duplicitních skupin (proč to někdo nemaže??), pak skupiny, ve kterých se ale vůbec nic neděje atd atd… Hrůza a děs! 🙂

  3. 23.01.2011 na 11:32 | #3

    vytvoření a upravování skupin nebo stránek se mi nezdá nikterak složité, existuje nespočet návodů a rad, díky tomu jich může vytvořit kdokoliv libovolný počet, po vstoupení se zobrazí v informacích profilu, dá se z nich kdykoliv vystoupit nebo je nahlásit pro nevyžádaný obsah nebo nenávistný obsah, násilí, pornografii nebo porušování vlastnictví

  1. Žádné zpětné odkazy