Domů > Cestování > Španělsko, Tossa de Mar

Španělsko, Tossa de Mar

V pátek 9. července jsme vyjeli s přítelkyní na dovolenou do Španělska do městečka Tossa de Mar. Vyrazili jsme ráno mikrobusem z Písku do Plzně, kde jsme přesedli do dálkového autobusu, který nás zavezl až k hotelu Mare Nostrum. Cestou nám promítli filmy Asterix a velký boj, Rafťáci a Účastníci zájezdu. Poslední zmíněný je typický pro takovou dovolenou.

Dorazili jsme v sobotu ráno. Kolem 11 h jsme dostali klíč od našeho pokoje a mohli si vybalit zavazadla. Pokoj byl decentně zařízený a líbil se nám. Po ubytování jsme se vykoupali v hotelovém bazénu, kolem kterého byly rozmístěné lehátka a proutěné slunečníky. Součástí hotelu byly dva bazény, menší dětský a větší pro dospělé. Po celém hotelu fungovala Wi-Fi zdarma, my jsme si však přijeli odpočinout a abstinovat od vlivu počítačů. V baru se daly zakoupit různé nápoje. Výhodnější však bylo nakoupit je v místním supermarketu. Cena točeného piva San Miguel v hotelu byla 2,5 eur a lahvového za 2,2 eur, zatímco v obchodě půllitrové pivo 0,75 eur, 0,3 dcl za 0,52 eur. Ceny potravin byly přibližně stejné jako u nás v ČR.

Měli jsme zaplacenou polopenzi, která zahrnovala každodenní snídani a večeři formou švédských stolů. Vždy byl k dispozici dostatek potravin, které postupně personál doplňoval. K snídani jsme se mohli dát housky, toasty, máslo, sýr, salámy, vajíčka, párky, muffiny, marmelády, ovoce, cereálie, mléko, kakao, kafe, čaj nebo chlazený nápoj. U večeře byly k mání různá masa, která se obměňovala (špízy, ryby …), hranolky, zelenina, saláty, dezerty, zmrzlina. Občas se objevila i nějaká specialita jako chobotnička nebo různé rybky.

Nejčastěji jsme chodili k moři, kde se daly půjčit lehátka se slunečníkem. Cena byla 5 euro za každý kus. Dvě lehátka a jeden slunečník dělaly tedy 15 euro na den. Každopádně to bylo ale příjemnější poležení než na rozpáleném písku na přímém slunečním žáru. Takto jsme vždy vydrželi ležet přibližně sedm hodin v kuse. Voda byla parádní. Blbnout ve vlnách nás bavilo. Nezapomněli jsme také sbírat kamínky z moře, které jsme si přivezli i domů. Bohužel škeble jsme žádné nevylovili, jen nějaké úlomky. Daly se však koupit v místních obchodech.

V Tosse de Mar směřoval náš nejoblíbenější výlet na hrad, který zdobil toto město a je jeho nejatraktivnější částí. Odtud jsme pořídili mnoho fotografií například u starodávných děl s krásným pozadím na moře.

V úterý jsme jeli na výlet do Waterworldu (vodní svět) v Lloretu. Kde bylo bohužel mnoho lidí, jelikož začala sezóna, ale stihli jsme vyzkoušet téměř všechny atrakce – Storm (tobogán s trychtýřem), X-Treme Mountain (jízda tobogánem ve člunech), Family Lagoon (bazén s vířivkami a vodotrysky), Water pistes (dlouhá skluzavka), Riu Salvatge (bazénky spojené skluzavkami), Rafting River (jízda na kulatých raftech temným velkým tobogánem), a Kamikaces (zkosená rychlá skluzavka). Nejvíce nás bavila asi X-Treme Mountain, kde jsme jeli spolu ve člunu. Na tuto atrakci byly však největší fronty, které trvaly i hodinu.

Ve čtvrtek jsme ještě podnikli výlet do Barcelony, kde jsme s českou průvodkyní navštívili Sagradu familii, viděli domy od architekta Antonia Gaudiho, fotbalový stadión FC Barcelona s kapacitou více než 100 000 lidí, nejhlubší přístav a fontány, které večer krásně svítili za rytmu hudby.

Zpátky domů jsme vyrazili v sobotu odpoledne a do ČR přijeli o den déle. S dovolenou jsme byli spokojeni a kdyby to šlo, určitě bychom tam zůstali déle než jen jeden týden.

Categories: Cestování Tags: Počet zobrazení: 20 461
  1. SKiller
    19.07.2010 na 00:06 | #1

Dobra kundicka Helmusi 😛

2. 19.07.2010 na 10:57 | #2

Andílek

3. Banánek
    09.08.2010 na 13:04 | #3

Pěkná fotka, dobrej článek 😉 máš velikánský talent na psaní článků… Kdo tě to naučil?

4. 09.08.2010 na 13:15 | #4

Díky za lichotku. Že by mě někdo učil, jak psát články to ne. Naučit se dá jen gramatika a psaní po stylistické stránce na PC. Zbytek závisí na osobních tvůrčích dovednostech a vůli. 🙂

5. Peppy
    28.09.2010 na 20:35 | #5

Moc krásné prostředí, i moc krásná fotka 🙂 V Bulharsku ty ceny byly přibližně taky jak v ČR, ale takový výběr jídla jako vy jsme neměli 🙁 Musím pochválit článek, umíš moc dobře psát články! 🙂

6. 28.09.2010 na 20:55 | #6

Díky. Dovolená to byla pěkná, i počasí jsme chytli dobré, ale příště už bychom radši cestovali letecky než autobusem.

7. 10.01.2011 na 19:29 | #7

Ve Španělsku je vždycky dobrá dovolená. Ale autobusem bych to nedal 🙂

8. 24.04.2011 na 18:14 | #8

Hodně pěkný článek, rozhodně tleskám.

9. 01.07.2011 na 10:46 | #9

Ve Španělsku je krásně, to souhlasím, i když já tam byl už skoro před deseti lety, ve městě Lloret de mar… sakra to byly časy :D. Každopádně chystáš se letos někam vycestovat? Rád bych uvítal další článek k nějaké tvojí cestě, píšeš pěkně 😉

10. 01.07.2011 na 11:10 | #10

Lloret je od Tossy kousíček. Španělsko je super, někdy se tam musím ještě vrátit. Chtěl bych se podívat do Francie a dalších zemí. Letos nemám do zahraničí zatím nic naplánováno. Díky za pochvalu, až někam vyjedu, tak o tom zase napíšu.

11. mihi
    07.11.2011 na 21:07 | #11

Jéé to jste si to museli parádně užíít. 🙂 ..akorát škoda, že mi to trochu přijde jak slohovka do školy 🙁 :D…možná bych tam příště doplnila nake zpestření 😀 jo a pěkná fotka 🙂